פיתוח באקסל אורן לסמן - מומחה אקסל

פיתוח באקסל – עולם שלם של אפשרויות, מונח לכם ממש מתחת למקלדת

כמה פעמים כתבתם בדרישות למשרה – שליטה מלאה ביישומי אופיס? האדם הממוצע שולט רק באחוז קטן ממה שהאקסל מאפשר; ובעזרת פיתוח מותאם אישית אפשר ממש להמריא

אקסל היא תכנה הקיימת בכל מחשב שבו מותקנת מערכת אופיס, וכשלעצמה היא מאפשרת אין סוף וריאציות ופונקציות מתקדמות לחישוב וארגון נתונים.

רוב האנשים לא מודעים לרוב הפונקציות הקיימות באקסל, ומשתמשים רק באחוז מזערי ממה שהתכנה מציעה. הסיבה לכך היא שילוב של חוסר היכרות וחוסר ידע, וגם העובדה שאקסל היא תכנה כללית מאוד – ומאוד בקלות ניתן "לטבוע" במגוון האפשרויות אותן היא מציעה.

אקסל בהתאמה אישית

שימוש נכון בתוכנת האקסל מונע טעויות אנוש, חוסך זמן, חוסך בכח אדם וחוסך – בסופו של דבר – הרבה מאוד כסף.

בנוסף, כיום ניתן לפתח תוספות ושינויים לאקסל המאפשרים להתאים אישית את התוכנה לצרכים של בית העסק ולייצר אוטומציה לתהיליכים שחוזרים על עצמם רבות ומבזבזים זמן עבודה יקר.

למשל: לאקסל של עירייה מסוימת ניתן להגדיר רשימת רחובות מוגבלת לגביה ניתן להזין נתונים. אם לפני הפיתוח עובד מסוים יכול היה להזין את שם הרחוב בשגיאות, לפספס רחובות או להזין רחוב שלא בשכונה אליה הוא שייך – הפיתוח מגביל את מרווח הטעות הזה בהתאמה אישית לצרכי העירייה.

דמיינו את אותה הטבלה המפלצתית עליה צריך היה לעבור ידנית, שורה שורה, מסתדרת מעצמה בלי עבודה ידנית נוספת שנמשכת שעות! נחסכו מיד שעות עבודה רבות העולות כסף רב לעירייה.

היתרון של פיתוח באקסל – למה שתשלמו יותר?

היתרון בפיתוח באקסל הוא השימוש בתכנה שקיימת כבר בכל מחשב עליו מותקנת מערכת אופיס. פירוש הדבר הוא שאין צורך לקנות תוכנת מדף חדשה או לשלם על רישונות תוכנה נוספים בכסף רב,  אין צורך גם להשקיע בכתיבה תוכנה חדשה, אם האקסל מספק את מירב הצרכים הנדרשים. כמו כן, הפלט המתקבל מהתוכנה יכול להיות קריא על ידי כלל המחשבים בהם קיים אקסל – גם מחשבים ביתיים פרטיים, וכיום אפילו סמארטפונים, בלי התקנה מיוחדת, ובלי סרבול מיותר.

הפיתוח באקסל הוא פיתוח קל, זריז ומחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר ע"י החיסכון בשעות עבודה וטעויות אנוש.

דוגמאות בהן פיתוחים שבצענו באקסל חסכו זמן רב וכסף ללקוחות שלנו:

  • לקוח שתוכנת האי.אר.פי (erp) שלו מפיקה 6 דוחות מכירה שונים אך אין אפשרות לאחד אותם לדוח מסכם, המנכ"ל חייב דוח מאוחד בכדי לראות את התמונה המלאה, הזמנת דוח כזה מחברה שפיתחה את האיארפי היתה לוקחת זמן רב ועולה פי כמה מהפתרון שהצענו לו והוא ממשק הקולט את כל 6 דוחות האקסל ומאחד אותם לאחד ע"פ הפורמט הנחוץ למנכ"ל,פתרון שסופק תוך 5 ימי עבודה. 
  • לקוח שסמנכ"ל הכספים שלו רצה לראות דו"ח מלאי ישן לעומת חדש ולצבוע את הפריטים שערכם ירד, ללקוח תוכנת סאפ שעלתה מאות אלפי שקלים שלא מאפשרת להפיק דו"ח כזה, אנו פיתחנו לו ביום עבודה אחד ממשק שאיחד את 2 הדוחות והאה את הפערים שסמנכ"ל הכספים רצה לראות  
  • מספר לקוחות רב (בעיקר רואי חשבון) שצריכים היו לקלוט נתונים לתוך תוכנת הנהלת החשבונות שלו מקבצי אקסל בפורמטים שוניםעבורם פיתחנו את ממשקשבת המאפשרת לייצא וליבא גליונות אקסל מחשבשבת ולחשבשבת ותוכנות הנהלת חשבונות מוסםות.
  • פרויקטים רבים של הסבת והשבחת נתונים שבצענו עבור לקוחות ע"י אוטומציה של תהליכים באקסל. 
  • פרויקטים שונים של תזרים מזומנים ודוחות רווח והפסד שבצענו באמצעת מסמכי אקסל מתוחכמים בשילוב עם פיתוח VBA.
  • פתרונות אוטמטיים של קליטת גלינות אקסל והסבתם ל XML או הפוך על פי צרכי הלקוח.
  • בנייה אוטומטיית של דוחות וגרפי אקסל ושילובם בטפי WORD וPDF המיוצרים בצורה אוטמטית ונשלחים במייל ללקוח. 

סיפור לקוח: נתיבי הגז הטבעי לישראל פיתוח באקסל VBA

"נתיבי הגז הטבעי לישראל" היא החברה האמונה על הולכת הגז הטבעי בכל הארץ. החברה בנתה והקימה את מערך הצינורות והמתקנים המובילים את הגז הטבעי, מהספקים – ועד ללקוחות הצורכים אותו.

נתבקשנו ליצור יישום אקסל אשר קולט מכל לקוח בכל יום דיווח אודות צריכת הגז הצפויה ליום המחרת, מבצע בקרה אוטומטית של הנתונים מול החוזים עם הלקוחות והספקים ולבסוף יוצר קובץ מפורט אשר נקלט ישירות לתוכנת ניהול התשתיות של החברה. המערכת שפיתחנו מבצעת בדיקה אוטומטית של הצריכה היומית של כל לקוח מכל תחנה, ובמידה שנמצאו חריגות נפתח דו"ח המציין את החריגות.

מדובר בפרוויקט מעניין ביותר המציג יכולות מרשימות של פיתוח באקסל.

מאמרים מקצועיים וטיפים של מומחה אקסל

כתיבת מאקרו באקסל

השוואה בין שתי טבלאות באקסל

הגנה על מסמכי אקסל

מומחה אקסל